Mobilne Stacje Uzdatniania Wody Balastowej "URA2020" zgodnie z Konwencją BWM IMO, zawarta umowa o dofinansowanie z NCBiR. Inwestor na zasadzie pierwszeństwa
Informacje podstawowe:
Kategoria
Oferty inwestycyjne
Województwo
mazowieckie
Miasto
Warszawa
Ulica
ul. Wspólna 41 IIP lok.100
Kwota inwestycji
1 815 332 PLN
Zasięg przedsiębiorstwa
Światowy
ogłoszenie archiwalne
Dodano: 28 stycznia 2020
Oferta ważna do: 04 lutego 2020
ID ogłoszenia: #3704

Ogłoszenie: Mobilne Stacje Uzdatniania Wody Balastowej "URA2020" zgodnie z Konwencją BWM IMO, zawarta umowa o dofinansowanie z NCBiR. Inwestor na zasadzie pierwszeństwa jest archiwalne, gdyż ogłoszeniodawca go nie przedłużył. Na ten moment nie ma możliwości kontaktu z ogłoszeniodawcą. Pozostaw adres mailowy jeśli chcesz być powiadomiony o aktywowaniu ogłoszenia.
Opis ogłoszenia:
Ancora Sp. z o.o. to polska Spółka z tradycjami od 1994r. działająca początków w przemyśle stoczniowym zajmując się trawieniem i pasywacją zbiorników ładunkowych.
Ancora Sp. z o.o. realizowała również zlecenia pasywacji zbiorników magazynowych LNG w Bergen w Norwegii i zbiornika kondensatu wody dejonizowanej systemu chłodzenia reaktora w elektrowni jądrowej Ringhals AB - Vattenfall w Szwecji. Ancora Sp. z o.o. realizowała również zlecenie budowy kilkudziesięciu cystern do magazynowania i transportu wody pitnej na rzecz Armii Brytyjskiej. Ancora Sp z o.o. realizowała budowę kontenerów i cystern do transportu i magazynowania paliwa lotniczego JET AI dla Armii Duńskiej.
Ancora Sp. z o.o. posiada certyfikaty Urzędu Dozoru Technicznego EN ISO 9001,14001 PN-N-18001, jak również certyfikat z Natowskim Kodem Podmiotu Gospodarki Narodowej nr:0837H
Streszczenie projektu
Projekt firmy ANCORA Sp. z o.o. polega na przeprowadzeniu badań przemysłowych i prac rozwojowych, których celem jest opracowanie technologii oczyszczania wód balastowych ze statków opartej o procesy filtracji i kawitacji akustycznej, umożliwiającej efektywniejszą realizację konwencji balastowej (BWM 2004). Planowane jest opracowanie rozwiązań zapewniających oczyszczanie wód balastowych z żywych organizmów potencjalnie zaburzających ekosystemy wodne. W chwili obecnej ponad 80 państw na świecie jest uwzględnianych w Konwencji.
Pierwszym rezultatem przeprowadzonych prac B+R będzie opracowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych. Prototyp umożliwi demonstrację przewidzianych do zastosowania innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu możliwe będzie zaplanowanie wdrożenia, polegającego na przygotowaniu i rozpoczęciu produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych spełniających wymagania konwencji BWM, które będą oferowane najpierw w Polsce, a następnie na całym świecie.
Wdrożenie rezultatów projektu umożliwi osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku, pozyskanie nowych klientów oraz zwielokrotnienie przychodów z tytułu sprzedaży wytwarzanego asortymentu, w tym na eksport.
Krótki opis projektu
Projekt firmy ANCORA Sp. z o.o. zakłada przeprowadzenie badań przemysłowych i prac rozwojowych prowadzących do opracowania technologii oczyszczania wód balastowych ze statków opartej o procesy filtracji i kawitacji akustycznej, umożliwiającej efektywniejszą realizację przyjętej w 2004 r. konwencji balastowej (International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments, BWM, 2004). Opracowywane są rozwiązania umożliwiające oczyszczanie wód balastowych statków z bytujących w niej lub okresowo tam zawieszonych, np. wraz ze wznieconym osadem, organizmów żywych (od zwierząt poprzez organizmy roślinne i grzyby, po bakterie), potencjalnie zaburzających ekosystemy wodne, w tym wód portowych. W efekcie przeprowadzenia zaplanowanych prac badawczych, możliwe będzie wdrożenie do produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych, spełniających wymagania konwencji BWM, które będą oferowane najpierw w Polsce, a następnie na całym świecie.
Nowe rozwiązanie będzie innowacyjne dla rynku certyfikowanych systemów oczyszczania wód balastowych (BWMS) w skali światowej, a w sektorze systemów mobilnych będzie rozwiązaniem przełomowym.
Wyzwaniem badawczym projektu jest opracowanie rozwiązań, które w mobilnej formie umożliwią wysokowydajne oczyszczenie wód balastowych zgodnie z prawidłem D-2 załącznika do konwencji BWM 2004. W tym celu trwają prace nad dwustopniowym systemem oczyszczającym wody balastowe polegającym na procesach:
- wysokowydajnej filtracji wstępnej (do 1500 m3/h), której celem jest oddzielnie filtratu zawierającego większe organizmy od czystej wody;
- kawitacji wywołanej ultradźwiękami z wykorzystaniem wyładowań sonoplazmowych, celem dezynfekcji wody oraz osadu odseparowanego w procesie filtracji.
Wnioskodawca prowadzi prace badawczo-rozwojowe we własnym zakresie przez utworzony zespół badawczy składający się z pracowników firmy odpowiedzialnych za prace badawcze i zarządzanie projektem, oraz z udziałem podwykonawców.
Cel i rezultaty zostaną osiągnięte poprzez przeprowadzenie prac badawczych w następujących etapach:
Etap 1 Badania przemysłowe: pozyskanie nowej, unikalnej wiedzy w zakresie mobilnych rozwiązań oczyszczania wód balastowych z wykorzystaniem wysokowydajnej filtracji,
Etap 2 Badania przemysłowe: opracowanie technologii do wywołania zjawiska kawitacji z wykorzystaniem ultradźwięków,
Etap 3 Prace rozwojowe: skonstruowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych,
Etap 4 Prace przedwdrożeniowe.
Zaplanowany okres realizacji projektu to 04.2019 ‒ 09.2021.
W projekcie Etapy 1 i 2 realizowane są równolegle. W Etapie 1 opracowywany jest schemat działania systemu oczyszczania wód balastowych, opartego o procesy filtracji i kawitacji, jak również procesów sterowania, opomiarowania i systemu automatycznego oczyszczania instalacji. Ponadto w tym etapie zaplanowane jest opracowanie procesu filtracji w taki sposób, aby zachowana była zaplanowana wydajność oraz zgodne z prawidłem D-2 parametry wody (w odniesieniu do zawartości żywych organizmów mających w najmniejszym wymiarze 10 μm lub więcej), jak również opracowanie założeń dotyczące kontenera, w którym będzie znajdował się zintegrowany system oczyszczania wód balastowych.
Niezależnie od prac w Etapie 1, w Etapie 2 prowadzone są prace związane z technologią do wywołania zjawiska kawitacji z wykorzystaniem ultradźwięków (drugi stopień oczyszczania). Opracowany system akustyczny z generatorem sonoplazmowym, zawierający przetwornik elektroakustyczny z falowodem i emiterami hydrodynamicznymi, zapewni maksymalną efektywność kawitacji akustycznej podczas oczyszczania z mikroorganizmów wody balastowej wraz ze wznieconym osadem.
Etapy 1 i 2 realizowane są przez różne zespoły badawcze i dotyczą dwóch różnych etapów oczyszczania, dlatego też możliwa jest ich równoległa realizacja. Opracowane w Etapach 1 i 2 rozwiązania zostaną następnie użyte do wytworzenia prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych oraz przebadane pod względem spełniania założonych parametrów wymaganych w konwencji BWM. Osiągniecie efektów Etapów 1 i 2 warunkuje rozpoczęcie Etapu 3.
Realizacja projektu nie wymaga żadnych decyzji ani pozwoleń.
Rezultatem przeprowadzonych prac B+R będzie opracowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych. Prototyp umożliwi demonstrację przewidzianych do zastosowania innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu możliwe będzie zaplanowanie wdrożenia, polegającego na przygotowaniu i rozpoczęciu produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych, zapewniających spełnienie wymagań wynikających z konwencji BWM. Wdrożenie rezultatów projektu umożliwi osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku, pozyskanie nowych klientów i zwielokrotnienie przychodów z tytułu sprzedaży wytwarzanego asortymentu, w tym na eksport.
Tak opracowane i certyfikowane zgodnie z Kodeksem BWMS, nasze, certyfikowane i zbudowane nasze stacje uzdatniania kontenerów mogą być z powodzeniem instalowane na statkach jako kompaktowe rozwiązania, bez potrzeby skomplikowanych i trudnych pracochłonnych rekonstrukcji elektrowni okrętowych i rurociągów balastowych.
Projekt o dofinansowanie jest i została zawarta w dniu 14.06.2019r umowa z NCBiR w ramach programu operacyjnego inteligentny rozwój o dofinansowanie na poziomie niecałych 78%. Całość projektu to wartość 7.747.897,41. PLN Kwota dofinansowania 5.932.546,47 PLN. Kwota udziału własnego to 1.815.332,90.
Wartość know how - wyniku tj. stacji uzdatniania wody balastowej 1 szt to około 1mln USD, 3.8 mln PLN
Dwie opcje dla Inwestora z możliwością negocjacji parametrów:
1) 1.333.500 PLN oprocentowane na poziomie 14,25% rocznie, na okres 3 lat, zwrot po 3 letnim okresie plus tantiem 1% od 300 wyprodukowanych stacji ( przyjmuje się że to będzie okres około 3 lat od uruchomienia produkcji seryjnej zatem od 2021 do 2024r. ) tak czy inaczej wypłata tantiemu skończy się po sprzedaży 300 szt Stacji
lub 2 opcja
2) 1.815,332 PLN oprocentowanie na poziomie 0,2 % rocznie na okres 3 lat, zwrot po 3 letnim okresie plus tantiem 1% od wszystkich stacji wyprodukowanych w okresie 5 letnim, minimum 300. Szacuje się że może to być liczba około 500 szt, może więcej może mniej.
Realne założenia opłacalności projektu:
1% od ceny jednej sztuki mobilnej stacji to kwota około 38.000 PLN netto
Tantiem w opcji 1 - 11.400.000,oo PLN
Tantiem w opcji 2 – od 11.400.000,oo PLN do 19.000.000,oo PLN
Ancora Sp. z o.o. już w chwili obecnej posiada podpisane listy intencyjne gwarantujące realizację zamówień. Na świecie do 2024r. musi zostać wyposażonych w takie urządzenie około 40 tys sztuk statków pasażerskich i transportowych. Każda nowa jednostka będzie musiała posiadać takie urządzenie po 2024r. Każdy port na świecie powinien posiadać mobilne rozwiązanie, w chwili obecnej jest to zalecenie, jednak w perspektywie stanie się to obowiązkiem.
Na email doślemy niezbędne informacje. W razie pytań proszę
Ancora Sp. z o.o. realizowała również zlecenia pasywacji zbiorników magazynowych LNG w Bergen w Norwegii i zbiornika kondensatu wody dejonizowanej systemu chłodzenia reaktora w elektrowni jądrowej Ringhals AB - Vattenfall w Szwecji. Ancora Sp. z o.o. realizowała również zlecenie budowy kilkudziesięciu cystern do magazynowania i transportu wody pitnej na rzecz Armii Brytyjskiej. Ancora Sp z o.o. realizowała budowę kontenerów i cystern do transportu i magazynowania paliwa lotniczego JET AI dla Armii Duńskiej.
Ancora Sp. z o.o. posiada certyfikaty Urzędu Dozoru Technicznego EN ISO 9001,14001 PN-N-18001, jak również certyfikat z Natowskim Kodem Podmiotu Gospodarki Narodowej nr:0837H
Streszczenie projektu
Projekt firmy ANCORA Sp. z o.o. polega na przeprowadzeniu badań przemysłowych i prac rozwojowych, których celem jest opracowanie technologii oczyszczania wód balastowych ze statków opartej o procesy filtracji i kawitacji akustycznej, umożliwiającej efektywniejszą realizację konwencji balastowej (BWM 2004). Planowane jest opracowanie rozwiązań zapewniających oczyszczanie wód balastowych z żywych organizmów potencjalnie zaburzających ekosystemy wodne. W chwili obecnej ponad 80 państw na świecie jest uwzględnianych w Konwencji.
Pierwszym rezultatem przeprowadzonych prac B+R będzie opracowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych. Prototyp umożliwi demonstrację przewidzianych do zastosowania innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu możliwe będzie zaplanowanie wdrożenia, polegającego na przygotowaniu i rozpoczęciu produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych spełniających wymagania konwencji BWM, które będą oferowane najpierw w Polsce, a następnie na całym świecie.
Wdrożenie rezultatów projektu umożliwi osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku, pozyskanie nowych klientów oraz zwielokrotnienie przychodów z tytułu sprzedaży wytwarzanego asortymentu, w tym na eksport.
Krótki opis projektu
Projekt firmy ANCORA Sp. z o.o. zakłada przeprowadzenie badań przemysłowych i prac rozwojowych prowadzących do opracowania technologii oczyszczania wód balastowych ze statków opartej o procesy filtracji i kawitacji akustycznej, umożliwiającej efektywniejszą realizację przyjętej w 2004 r. konwencji balastowej (International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments, BWM, 2004). Opracowywane są rozwiązania umożliwiające oczyszczanie wód balastowych statków z bytujących w niej lub okresowo tam zawieszonych, np. wraz ze wznieconym osadem, organizmów żywych (od zwierząt poprzez organizmy roślinne i grzyby, po bakterie), potencjalnie zaburzających ekosystemy wodne, w tym wód portowych. W efekcie przeprowadzenia zaplanowanych prac badawczych, możliwe będzie wdrożenie do produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych, spełniających wymagania konwencji BWM, które będą oferowane najpierw w Polsce, a następnie na całym świecie.
Nowe rozwiązanie będzie innowacyjne dla rynku certyfikowanych systemów oczyszczania wód balastowych (BWMS) w skali światowej, a w sektorze systemów mobilnych będzie rozwiązaniem przełomowym.
Wyzwaniem badawczym projektu jest opracowanie rozwiązań, które w mobilnej formie umożliwią wysokowydajne oczyszczenie wód balastowych zgodnie z prawidłem D-2 załącznika do konwencji BWM 2004. W tym celu trwają prace nad dwustopniowym systemem oczyszczającym wody balastowe polegającym na procesach:
- wysokowydajnej filtracji wstępnej (do 1500 m3/h), której celem jest oddzielnie filtratu zawierającego większe organizmy od czystej wody;
- kawitacji wywołanej ultradźwiękami z wykorzystaniem wyładowań sonoplazmowych, celem dezynfekcji wody oraz osadu odseparowanego w procesie filtracji.
Wnioskodawca prowadzi prace badawczo-rozwojowe we własnym zakresie przez utworzony zespół badawczy składający się z pracowników firmy odpowiedzialnych za prace badawcze i zarządzanie projektem, oraz z udziałem podwykonawców.
Cel i rezultaty zostaną osiągnięte poprzez przeprowadzenie prac badawczych w następujących etapach:
Etap 1 Badania przemysłowe: pozyskanie nowej, unikalnej wiedzy w zakresie mobilnych rozwiązań oczyszczania wód balastowych z wykorzystaniem wysokowydajnej filtracji,
Etap 2 Badania przemysłowe: opracowanie technologii do wywołania zjawiska kawitacji z wykorzystaniem ultradźwięków,
Etap 3 Prace rozwojowe: skonstruowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych,
Etap 4 Prace przedwdrożeniowe.
Zaplanowany okres realizacji projektu to 04.2019 ‒ 09.2021.
W projekcie Etapy 1 i 2 realizowane są równolegle. W Etapie 1 opracowywany jest schemat działania systemu oczyszczania wód balastowych, opartego o procesy filtracji i kawitacji, jak również procesów sterowania, opomiarowania i systemu automatycznego oczyszczania instalacji. Ponadto w tym etapie zaplanowane jest opracowanie procesu filtracji w taki sposób, aby zachowana była zaplanowana wydajność oraz zgodne z prawidłem D-2 parametry wody (w odniesieniu do zawartości żywych organizmów mających w najmniejszym wymiarze 10 μm lub więcej), jak również opracowanie założeń dotyczące kontenera, w którym będzie znajdował się zintegrowany system oczyszczania wód balastowych.
Niezależnie od prac w Etapie 1, w Etapie 2 prowadzone są prace związane z technologią do wywołania zjawiska kawitacji z wykorzystaniem ultradźwięków (drugi stopień oczyszczania). Opracowany system akustyczny z generatorem sonoplazmowym, zawierający przetwornik elektroakustyczny z falowodem i emiterami hydrodynamicznymi, zapewni maksymalną efektywność kawitacji akustycznej podczas oczyszczania z mikroorganizmów wody balastowej wraz ze wznieconym osadem.
Etapy 1 i 2 realizowane są przez różne zespoły badawcze i dotyczą dwóch różnych etapów oczyszczania, dlatego też możliwa jest ich równoległa realizacja. Opracowane w Etapach 1 i 2 rozwiązania zostaną następnie użyte do wytworzenia prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych oraz przebadane pod względem spełniania założonych parametrów wymaganych w konwencji BWM. Osiągniecie efektów Etapów 1 i 2 warunkuje rozpoczęcie Etapu 3.
Realizacja projektu nie wymaga żadnych decyzji ani pozwoleń.
Rezultatem przeprowadzonych prac B+R będzie opracowanie prototypu zintegrowanego mobilnego systemu kawitacyjno-sonoplazmowego oczyszczania wód balastowych. Prototyp umożliwi demonstrację przewidzianych do zastosowania innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu możliwe będzie zaplanowanie wdrożenia, polegającego na przygotowaniu i rozpoczęciu produkcji kontenerowych stacji oczyszczania wód balastowych, zapewniających spełnienie wymagań wynikających z konwencji BWM. Wdrożenie rezultatów projektu umożliwi osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku, pozyskanie nowych klientów i zwielokrotnienie przychodów z tytułu sprzedaży wytwarzanego asortymentu, w tym na eksport.
Tak opracowane i certyfikowane zgodnie z Kodeksem BWMS, nasze, certyfikowane i zbudowane nasze stacje uzdatniania kontenerów mogą być z powodzeniem instalowane na statkach jako kompaktowe rozwiązania, bez potrzeby skomplikowanych i trudnych pracochłonnych rekonstrukcji elektrowni okrętowych i rurociągów balastowych.
Projekt o dofinansowanie jest i została zawarta w dniu 14.06.2019r umowa z NCBiR w ramach programu operacyjnego inteligentny rozwój o dofinansowanie na poziomie niecałych 78%. Całość projektu to wartość 7.747.897,41. PLN Kwota dofinansowania 5.932.546,47 PLN. Kwota udziału własnego to 1.815.332,90.
Wartość know how - wyniku tj. stacji uzdatniania wody balastowej 1 szt to około 1mln USD, 3.8 mln PLN
Dwie opcje dla Inwestora z możliwością negocjacji parametrów:
1) 1.333.500 PLN oprocentowane na poziomie 14,25% rocznie, na okres 3 lat, zwrot po 3 letnim okresie plus tantiem 1% od 300 wyprodukowanych stacji ( przyjmuje się że to będzie okres około 3 lat od uruchomienia produkcji seryjnej zatem od 2021 do 2024r. ) tak czy inaczej wypłata tantiemu skończy się po sprzedaży 300 szt Stacji
lub 2 opcja
2) 1.815,332 PLN oprocentowanie na poziomie 0,2 % rocznie na okres 3 lat, zwrot po 3 letnim okresie plus tantiem 1% od wszystkich stacji wyprodukowanych w okresie 5 letnim, minimum 300. Szacuje się że może to być liczba około 500 szt, może więcej może mniej.
Realne założenia opłacalności projektu:
1% od ceny jednej sztuki mobilnej stacji to kwota około 38.000 PLN netto
Tantiem w opcji 1 - 11.400.000,oo PLN
Tantiem w opcji 2 – od 11.400.000,oo PLN do 19.000.000,oo PLN
Ancora Sp. z o.o. już w chwili obecnej posiada podpisane listy intencyjne gwarantujące realizację zamówień. Na świecie do 2024r. musi zostać wyposażonych w takie urządzenie około 40 tys sztuk statków pasażerskich i transportowych. Każda nowa jednostka będzie musiała posiadać takie urządzenie po 2024r. Każdy port na świecie powinien posiadać mobilne rozwiązanie, w chwili obecnej jest to zalecenie, jednak w perspektywie stanie się to obowiązkiem.
Na email doślemy niezbędne informacje. W razie pytań proszę
Zdjęcia:
Zobacz mapę:
Tagi:
Ancora przemysł stoczniowy Mobilne Stacje Uzdatniania Wody Balastowej URA2020

do negocjacji

500 000 - 1 200 000 PLN

do negocjacji
5 199 000 PLN

10 000 000 PLN

495 000 PLN

2 300 000 PLN

75 000 000 PLN

1 900 000 PLN

do negocjacji

5 000 000 - 75 000 000 PLN

do negocjacji

3 500 000 PLN

do negocjacji

1 000 PLN

do negocjacji
do negocjacji

do negocjacji

do negocjacji

do negocjacji

20 000 000 PLN

988 275 PLN

100 000 PLN

13 500 000 PLN

14 454 300 PLN

do negocjacji

5 100 000 PLN

do negocjacji

do negocjacji

105 000 000 PLN

1 338 750 PLN

do negocjacji
2 500 000 PLN

1 750 000 PLN