Logo: | |
Nazwa: | Podlaski Fundusz Kapitałowy |
WWW: | www.inwestycjekapitalowe.com |
Kontakt: | pfk@pfrr.pl |
Obszar zainteresowań: |
Branża w jakiej działa dana firma ma dla nas drugorzędne znaczenie. |
Opis |
Działalność: Podlaski Fundusz Kapitałowy powstał ponad dwadzieścia lat temu. Każdego roku, spośród nadesłanych zgłoszeń, poddawanych bliższej analizie jest kilkadziesiąt projektów. W przypadku kilkunastu z nich dochodzi do bardziej zaawansowanych rozmów, które zwykle kończą się jedną lub dwiema inwestycjami.
Na jakim etapie musi być projekt: Startup-y, które posiadają już zweryfikowany rynkowo model biznesowy i osiągają pierwsze przychody ze sprzedaży. Nasz fundusz chętnie wspiera również firmy na dalszym etapie rozwoju, które na przykład poszukują środków na ekspansję rynkową. W obu przypadkach kluczowym kryterium jest dla nas doświadczenie, a także wiedza osób zarządzających projektem. Ważny jest również potencjał do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Branża w jakiej działa dana firma ma dla nas drugorzędne znaczenie. Przykłady inwestycji: BitCraft, z którą fundusz rozpoczął współpracę w 2016 roku. Aktualnie firma, dzięki merytorycznemu i finansowemu wsparciu naszego Funduszu, rozwinęła działalność na międzynarodowym rynku i bez kompleksów konkuruje z największymi branżowymi graczami. Największe błędy polskich pomysłodawców: Do najczęściej popełnianych błędów możemy zaliczyć m.in. przekonanie, że sam pomysł jest największą wartością samego projektu, podczas gdy kluczowa tak naprawdę jest jego realizacja. Niesprecyzowana grupa docelowych klientów oraz brak strategii sprzedaży to kolejny błąd młodych biznesów. Brak gotowości do poniesienia ryzyka w jakiejkolwiek formie – brak środków własnych, a zarazem wysokie oczekiwania co do wynagrodzenia finansowanego ze środków inwestora to również częste błędy. Obserwując startup-owców widzimy również, że często skupiają się oni na uczestnictwie w konkursach zamiast na core business, a także planują wyjścia na rynki zagraniczne, podczas gdy nie udało im się nic osiągnąć na łatwiejszym do rozpoznania, rynku lokalnym. |