Obszar
zainteresowań: |
Branże: KnowledgeHub inwestuje w projekty związane z obszarem digital marketingu, m.in. social media, Big Data, RTB, e-mailing, video, mobile, SEM i SEO. Swoje zainteresowanie kieruje również coraz bardziej na marketing offline. |
Opis |
Działalność: KnowledgeHub to Fundusz Venture Capital inwestujący w nowoczesne rozwiązania technologiczne we wczesnej fazie rozwoju (start-up). Fundusz wspiera innowacyjne projekty o wysokim potencjalne rynkowym na etapie finansowania, zarządzania i szybkiego wzrostu wartości. KnowledgeHub specjalizuje się w rozwoju kompetencji inwestorskich w obszarze Digital Marketingu.
Geneza: KnowledgeHub jako Fundusz Venture Capital zaczął funkcjonować od 2013 roku. Celem funduszu było pokrycie całej mapy digitalowego ekosystemu własnymi projektami, w niemal każdym obszarze.
Na jakim etapie musi być projekt: założeniem funduszu jest inwestowanie w start-upy, ale nie ogranicza się tylko do nich. Kilkuletnie doświadczenie wykazało, że nawet firmy o ugruntowanej pozycji mogą pozyskać finansowanie od funduszu.
Kwota inwestycji: ze względu na specyfikę branży marketingowej mogą to być zróżnicowane kwoty, od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy. Wszystko zależy od tego, jaki pomysł bądź produkt jest zgłaszany i na jakim jest etapie.
Przykładowe inwestycje:
- Adexon – sieć reklamy wyspecjalizowana w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w Internecie.
- Beemail – pierwsza platforma mailingowa dla e-commerce.
- Bidlab – agencja mediowa zajmująca się pozyskiwaniem efektywnego ruchu na stronach.
- Catvertiser – narzędzie służące do tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku.
- Click Republic – sieć reklamowa działająca w segmencie e-mail marketingu oraz lead generation.
- Data Exchanger – broker danych behawioralnych.
- DESEO – luksusowa cukiernia specjalizująca się w ciastkach typu petit gateau, tortach i czekoladowych pralinach.
- F25 – interaktywny dom produkcyjny łączący świat filmu i Internetu.
- Grate Place to Work – firma badawcza, konsultingowa i szkoleniowa, która pomaga organizacjom tworzyć wspaniałe miejsca pracy i utrzymywać ich wysoką jakość.
- Infinity Media – dom mediowy z kompetencjami w planowaniu i zakupie wszystkich mediów.
- Mint Media – agencja specjalizująca się w kompleksowej obsłudze marek w mediach interaktywnych przy wsparciu mediów tradycyjnych.
- Mobile Rockets – agencja specjalizująca się w mobile marketingu.
- MyLed – zintegrowana w całej Polsce sieć DOOH (digital out of home).
- NapoleonCat – platforma do zarządzania marką w social mediach – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram.
- Result Media – agencja marketingu internetowego specjalizująca się w SEM/SEO, analityce internetowej, planowaniu mediów, afiliacji i kampaniach sprzedażowych.
- Royal Ad – sieć reklamowa skupiająca luksusowe witryny internetowe, docierające do tzw. Premium Users.
- Senuto – narzędzie do tworzenie precyzyjnych audytów SEO.
- Take a Fruit – firma zajmująca się codzienną dostawą świeżych owoców i soków do biur.
- Uxeria – specjalizuje się w prowadzeniu zdalnych badań użyteczności serwisów internetowych, badań marketingowych, reklam, mailingów, ulotek oraz aplikacji komputerowych.
- Videomill – rozwiązania spersonalizowanego video marketingu.
- Yield Riser – optymalizuje przychody z emisji reklam graficznych na polskich oraz zagranicznych stronach internetowych.
Zalety polskich pomysłodawców: do funduszu KnowledgeHUb bardzo często zgłaszają się osoby kreatywne, mocno zaangażowane i gotowe do pracy operacyjnej oraz z dużą znajomością rynku na którym chcą realizować projekt.
Wady polskich pomysłodawców: brakuje im doświadczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem lub projektem, co przekłada się nierzadko na błędną jego wycenę. Są również tacy, którzy przychodzą z ideą, ale nie mają pomysłu jak przekłuć ją w produkt bądź usługę.
|