BLOG
Nasz portal pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu Inwestorów oraz prezentuje ciekawe formy inwestycji

Experior Venture Fund (EVF)

Logo: Experior Venture Fund (EVF)
Nazwa: Experior Venture Fund (EVF)
WWW: www.evf.com.pl
Kontakt: office@evf.com.pl
Obszar
zainteresowań:
Branże: fundusz inwestuje w różne branże np. FMCG, produkcje/usługi B2B oraz B2C, teleinformatykę, IT, multimedia, ochronę zdrowia i usługi medyczne, fintech, Software.
Opis

Działalność: Experior Venture Fund (EVF) jest funduszem kapitałowym inwestującym w polskie małe i średnie przedsiębiorstwa, charakteryzujące się dużym potencjałem wzrostu i posiadające zmotywowany zespół. Inwestujemy w udziały lub akcje, oferując kapitał na wzrost i ekspansję. Poza kapitałem EVF oferuje wsparcie strategiczne i operacyjne (dla właścicieli i zespołów zarządzających) w celu maksymalizacji wartości biznesu. Zespół Funduszu posiada wieloletnie doświadczenie w branży private equity/ venture capital, w transakcjach fuzji i przejęć, pozyskiwaniu finansowania oraz zarządzaniu strategicznym, budowaniu wartości przedsiębiorstw i nadzorze właścicielskim. Środki Funduszu w wysokości PLN 80 mln pochodzą od inwestorów prywatnych oraz Krajowego Funduszu Kapitałowego.
 

Geneza: Fundusz EVF powstał w kwietniu 2013 roku. Fundusz powstał w wyniku zaobserwowania luki kapitałowej na polskim rynku venture capital – szczególnie w segmencie inwestycji na etapie wzrostu/ekspansji oraz ze względu na wciąż wczesny etap rozwoju rynku, a tym samym potencjalnie wyższe stopy zwrotu, niż na rynkach wysokorozwiniętych. Założycielkami Funduszu są dwie kobiety. Marzena Bielecka i Kinga Stanisławska.
 

Na jakim etapie musi być projekt: fundusz inwestuje na etapach rozwoju: wczesny wzrost/wzrost/ekspansja. Nie inwestuje w projekty zalążkowe.


Kwota inwestycji: od PLN 2 mln do PLN 12 mln.
 

Przykłady inwestycji: fundusz ma w swoim portfelu 14 spółek m.in. RightHello, iTaxi.pl, DrOmnibus, WeGirls, Tylko.com. Całe portfolio tutaj.


Wady polskich pomysłodawców:

  • Często oferowany produkt/usługa nie rozwiązuje rzeczywistych problemów lub też nie posiada znaczących długotrwałych przewag konkurencyjnych stanowiących wysokie bariery wejścia
  • Nieprzemyślana strategia monetyzacji – najczęściej wśród pomysłodawców różnego rodzaju aplikacji mobilnych w której jest wielu chętnych na wersję bezpłatną, jednak bardzo mało osób jest skłonnych zapłacić za produkt/usługę
  • Brak doświadczenia w zarządzaniu zespołem i umiejętności sprzedaży – wiele spółek ma problem z dotarciem do klienta – głównie w modelu B2B
  • W wielu przypadkach brak międzynarodowego doświadczenia i „mindset’u”


Zalety polskich pomysłodawców:

  • Wysokiej jakości specjaliści w swoich dziedzinach
  • Wysoce zaawansowane produkty/usługi
  • Brak barier, komunikatywność oraz otwartość na nowe doświadczenia






 

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2024 DEALDONE
Projekt i wykonanie: sitebysite.pl