BLOG
Nasz portal pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu Inwestorów oraz prezentuje ciekawe formy inwestycji

Szukam wspólnika do biznesu


Prowadząc interes stajemy czasem przed sytuacją, w której zastanawiamy się co zrobić by poprowadzić nasz biznes lepiej i efektywniej. Chcąc rozwinąć działalność zastanawiamy się kto lub co, będzie nam potrzebne by, osiągnąć zamierzony cel? Trzeba zatem dokonać analizy i zadać sobie pytanie czy poszukujemy wiedzy, umiejętności, kapitału czy też rąk do pracy? Gdy odpowiedz brzmi, szukam wspólnika do biznesu to, najtrudniejszym zadaniem będzie znalezienie kompetentnej osoby. Takiej, która mogłaby wesprzeć nas w realizacji nowych projektów bądź też, w unowocześnieniu już istniejących. Każdy przedsiębiorca prowadzący własną działalność chce, by jego zaangażowanie przynosiło korzyści finansowe. Przekładało się na satysfakcję i okazało się biznesowym sukcesem. 

 

Gdzie szukać wspólnika do biznesu

Współodpowiedzialność, uczciwość, rzetelność, wspólna wizja, chęć do działania to z pewnością niektóre cechy poszukiwanego dobrego wspólnika. Nasuwa się jednak pytanie, gdzie takiego znaleźć? Istnieją przestrzenie, w których takiej osoby można szukać. Jedną z nich będzie nasze najbliższe otoczenie. To z całą pewnością nasi krewni, przyjaciele, bliscy znajomi, polecone osoby, umożliwiają znalezienie właściwej osoby do odpowiednich zadań. Szukając w ten sposób wykluczamy dużą przypadkowość i ograniczamy ewentualne kłopoty wynikające ze współpracy. Oczywistym pozostaje jednak fakt, że jak w każdym miejscu tak i w tym ryzyko nietrafionego wyboru istnieje. W przypadku polecenia warto dokładnie posłuchać opinii np. kontrahentów, poprosić o rekomendacje, sprawdzić kompetencje i umiejętności.

 

Katalogi oraz serwisy branżowe pomocne w poszukiwaniu wspólnika

Osoby specjalizujące się w określonych dziedzinach mogą spróbować poszukać wspólnika w serwisach branżowych lub katalogach. Katalogi skupiają specjalistów, zawężając bardzo mocno kryteria poszukiwań do konkretnej branży. Łatwiej przecież porozumieć się z drugim człowiekiem, gdy ma się te same zainteresowania i działa się w tej samej przestrzeni gospodarczej. Serwisy branżowe z kolei ułatwiają kontakt ludziom, którzy działają w takich samych lub pokrewnych branżach. Mogą oni w łatwy sposób nawiązać kontakt i próbować podejmować wspólne działania, zmierzające również do łączenia swoich biznesów w jeden większy i lepiej prosperujący. Zdarza się także, że poszukiwany przez nas wspólnik może wykonywać czynności, które będą uzupełnieniem naszej działalności. W ten sposób stworzymy nową kompleksowo działającą firmę, rozszerzając zakres świadczonych usług. W serwisach ogłoszeniowych sami możemy zamieszczać ogłoszenia i szukać osoby odpowiedniej do naszych potrzeb. Precyzujemy wtedy zakres naszych poszukiwań do branży, wielkości kapitału, preferencji i zainteresowań zawodowych lub umiejętności naszego przyszłego wspólnika.

 

Blogi, serwisy społecznościowe, social media

Gdy miejscem naszych poszukiwań jest blogach, serwis społecznościowy, serwisy dla profesjonalistów czy też przestrzeń w social media, musimy liczyć się z tym, że osoby tam spotkane, nie w każdym przypadku będzie można szybko zweryfikować. W przypadku social mediów tworzone są specjalne grupy skupiające, profesjonalistów z danej branży. Poza nimi skupiają też innych zainteresowanych podjęciem współpracy, przyszłych biznesmenów. To w takim właśnie miejscu możemy w miarę szybko wyłowić naszego, przyszłego wspólnika. Możemy również w takim miejscu zweryfikować ich wcześniejsze działania w branży, rezygnując z podejmowania współpracy. Serwisy dla profesjonalistów pozwalają nam na wyszukanie odpowiedniego specjalisty i  nawiązanie z nim ewentualnego kontaktu oraz próby stworzenia wspólnego biznesu. Gdy nasze ogłoszenie- szukam wspólnika do biznesu zostanie już w takim miejscu zamieszczone, możemy spodziewać się odzewu.

 

Spotkania branżowe, konferencje, współpracownicy - szukam wspólnika

Przestrzeń ta oferuje nam możliwość szukania wspólnika biznesowego w wyspecjalizowanym środowisku. Spotkania organizowane przez różne grupy zawodowe, zrzeszają swoich członków w klubach, stowarzyszeniach czy innych społecznościach. Spotkania tematyczne, konferencje pozwalają szkolić się konkretnym branżom, rozwijać dotychczasowe umiejętności, podnosić kwalifikacje i również zwiększać swoje przestrzenie biznesowe o pozyskanych wspólników, pracowników czy też,  doradców. W przypadku wspólnika pozyskanego z grona naszych współpracowników sprawa wydaje się mało etyczna, zważywszy na kontekst działań, które wykonują dla swoich obecnych szefów. Z drugiej jednak strony w wolnorynkowej gospodarce, każda działalność i samodzielne przedsięwzięcia wydają się czymś pożądanym, stąd też warto je wziąć pod rozwagę, nie naruszając jednak zasad uczciwości i lojalności wobec innych osób.

//M.K.

Zdjęcie poglądowe
Fot.: https://unsplash.com/photos/WwbPwd3V130



Zobacz również

Wycena przedsiębiorstwa, czy można samodzielnie wycenić własną firmę?

Osoby prowadzące własną działalność gospodarczą często stają przed dylematem ile tak naprawdę warte jest przedsiębiorstwo. Taka wycena jest bardzo potrzebna w celu realizacji wielu zdarzeń gospodarczych. A wśród nich najistotniejszymi są – sprzedaż udziałów, pozyskiwanie inwestora, ubieganie się o kredyt czy tez sprzedaż firmy. Wycena to po prostu określenie całkowitej wartości przedsiębiorstwa przy zastosowaniu wybranych...

Oszczędności w firmie – sposoby na redukcję kosztów

Wiele firm boryka się z problemami wydatków, właściciele muszą wprowadzać oszczędności. Jednak oszczędności to tak naprawdę nie tylko wydatki ale i rozwój firmy. Często sami pracownicy patrzą przychylnie na optymalizację kosztów, dzięki wdrożeniu automatyzacji procesów, zrealizowanych jest więcej zadań a pracownik może liczyć na realne profity.

Motywowanie pracowników - jak skutecznie to robić ?

Produkt w sieci reklamować można na różne sposoby. Z resztą samo założenie sklepu internetowego wydaje się proste i dostępne dla każdego. Skoro wielu z nas korzysta podczas zakupów z oferty sklepów online, można by założyć, że sprzedaż w internecie idzie gładko. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna, a problemy w sprzedaży online zdarzają się często. Pomimo że sam sklep jest skonstruowany poprawnie i zbudowany w pełni profesjonalnie, produkty mogą nie trafiać do odbiorców lub ich widoczność w sieci może być zbyt mała.

Jak napisać wezwanie do zapłaty - prosty przykład

Wezwanie do zapłaty to narzędzie tzw. miękkiej windykacji oraz sposób polubownego załatwienia sprawy z dłużnikiem. Jest to wymóg aby wystąpić na ścieżkę sądową. Zdarza się, że mamy do czynienia z nierzetelnym kontrahentem i musimy odzyskać swoją należność. Takie wezwanie powinno spełniać kilka funkcji. Przede wszystkim należy poinformować o istniejącym zobowiązaniu oraz jego wysokości. Trzeba też ustanowić termin na uregulowanie należności, a także poinformować o konsekwencjach, wynikających z przekroczonego terminu

Promowanie produktu - jak skutecznie promować produkt w internecie

Produkt w sieci reklamować można na różne sposoby. Z resztą samo założenie sklepu internetowego wydaje się proste i dostępne dla każdego. Skoro wielu z nas korzysta podczas zakupów z oferty sklepów online, można by założyć, że sprzedaż w internecie idzie gładko. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna, a problemy w sprzedaży online zdarzają się często. Pomimo że sam sklep jest skonstruowany poprawnie i zbudowany w pełni profesjonalnie, produkty mogą nie trafiać do odbiorców lub ich widoczność w sieci może być zbyt mała.

Struktura biznesplanu: z czego powinien składać się biznesplan?

Biznesplan to swego rodzaju dokument sporządzany przy ubieganiu się o wszelkiego rodzaju dofinansowania. Powinien zawierać rzeczowe dane. Struktura biznesplanu głównie zależy od wielkości firmy, oraz tego w jakim celu jest sporządzany. Przed przygotowaniem biznesplanu, warto byłoby ustalić jego składowe. Nie ma szczególnych wytycznych z czego ma się składać, jednak podstawowe informacje powinny być zawarte w każdym typowym biznesplanie.

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2021 Progres Solution
Projekt i wykonanie: MEETMEDIA