BLOG
Nasz portal pomaga przedsiębiorcom w znalezieniu Inwestorów oraz prezentuje ciekawe formy inwestycji

Promowanie produktu - jak skutecznie promować produkt w internecie

 

Produkt w sieci reklamować można na różne sposoby. Z resztą samo założenie sklepu internetowego wydaje się proste i dostępne dla każdego. Skoro wielu z nas korzysta podczas zakupów z oferty sklepów online, można by założyć, że sprzedaż w internecie idzie gładko. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna, a problemy w sprzedaży online zdarzają się często. Pomimo że sam sklep jest skonstruowany poprawnie i zbudowany w pełni profesjonalnie, produkty mogą nie trafiać do odbiorców lub ich widoczność w sieci może być zbyt mała.

Promocja produktów w sieci

Podstawą jest odpowiedni pomysł na promocje produktów w sieci.
Istotnym narzędziem do promocji produktów to social media. Warto założyć konto na facebooku czy chociażby Pinterest. Ten pierwszy serwis jest popularniejszy, przez co dotarcie do odbiorcy lepsze. Zaletą promocji na facebooku jest skonkretyzowany promowany post, który kierujemy do odpowiedniej grupy odbiorców. Wówczas taka kampania odniesie bardzo dobry sukces, a my ze swoją ofertą dotrzemy do tych najbardziej zainteresowanych.

Pinterest to z kolei serwis, w którym nacisk kładzie się na zdjęcia. Możemy przedstawić produkty ze sklepu. Ten serwis jest ciekawym miejscem promowania produktów, które przedstawia się w użyciu, na pewno mniej zachęcające będą te na białym tle, lepiej je zostawić na sklepie.

Kolejne narzędzie to płatne reklamy Google ADS. To jest dość znacząca metoda zwiększenia odwiedzin i widoczności samego sklepu jaki produktów. Skoro nikt nie odwiedza sklepu, nie przegląda towarów, to nie będzie dobrej sprzedaży.
Po wykupieniu i uruchomieniu takiej kampanii od razu nasz sklep „zyskuje” lepszą pozycję w rankingu i wędruje wyżej niż pozycje nie promowane, standardowe – organiczne. Dodatkowo dzięki tej opcji można promować nie tylko sklep ale i konkretne produkty.Taka forma reklamy pokazuje od razu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania nasze towary ze sklepu i jest zawsze wyżej niż wyniki naturalne.


Blog – to jest idealne miejsce na dobre promowanie produktów poprzez ciekawe wpisy, artykuły nawiązujące do asortymentu sklepu. Warto tutaj opisać zalety sprzedawanych towarów, ich cechy szczególne i najważniejsze informacje związane ściśle z produktami. W ten sposób łatwiej dotrze się do klientów jak i rozwinie się promocja sklepu. Na naszym blogu piszemy o sprawach związanych z inwestycjami, ofertami biznesowymi czy sprzedażą firmy.

Podstawowa sprawa to przede wszystkim pozycjonowanie. Wadą reklam google jest to, że jesteśmy na szczycie wyszukiwania gdy środki są dostępne, natomiast gdy się skończą automatycznie nasz sklep i produkty znikają z pola widzenia klienta i ruch w sklepie się kończy. Naturalna widoczność, wypracowana, stworzona do dobrego funkcjonowania sklepu to coś bardzo korzystnego, nie wymaga też uzależnienia się od płatnych metod. Pomimo że efektywność tej metody przychodzi z czasem, to po pewnym okresie zacznie się to wszystko zmieniać. Nowe sklepy nie mogą od razu być wysoko w wyszukiwarce, bo byłoby to nie w porządku do starszych stażem stron, istniejących od dawna.

Dobrą metodą jest też korzystanie z pomocy influencerów, są to popularne osoby z danego środowiska np. youtuber, który będzie nagrywać filmy i promować nasze produkty. Taka marka zyska na popularności i dotrze do wyjątkowych klientów.
Nie można też zapominać o metodzie dynamicznej – promowania produktów czyli chociażby krótki film przedstawiający nasz towar. Nie ma co ukrywać, że nawet krótkie video zrobi na takim kupującym większe wrażenie niż bierny opis w postaci treści i zdjęć.

Film nie tylko lepiej zaprezentuje produkt, ale również zbuduje klimat za sprawą muzyki czy efektów specjalnych. Następnie taką formę promocji można wykorzystać zarówno na sklepie, w kampaniach reklamowych na Facebooku czy podczas festynów, konferencji, targów, prezentując film na komputerze.

Bardzo istotnym elementem promocji sklepu jak i produktów to opinie wystawiane przez klientów. Warto zadbać o to, żeby kupujący podzielili się opinią na temat zarówno obsługi w sklepie jaki i kupionego towaru. Często zdarza się że w przypadku opinii działa efekt „owczego pędu”, inni chętniej kupują to co jest popularne i wybierane przez większość, niektórzy wręcz naśladują inne osoby, z którymi chcą być utożsamiani. Nierzadko korzysta się także z pomocy sławnych osób do opiniowania produktów.

Czasami warto dodać również różne poradniki, pokazujące jak działa dany produkt, jest to świetny pomysł i dobrze sprawdza się w ramach marketingu w social mediach. Można korzystać z własnych treści, w ten sposób dotrzemy do klientów, którzy będą utożsamiać nasz sklep z poradami, z zawartymi informacjami. Z drugiej strony czasem warto skorzystać z artykułów tworzonych przez innych z danej branży, jednocześnie współpracując z kimś innym, możemy liczyć na wsparcie i udostępnienie przez taki serwis produktów zawartych w naszym sklepie.

Na koniec warto też pamiętać o śledzeniu obowiązujących trendów na rynku. Trzeba sprawdzać co w danej grupie towarów najlepiej się sprzedaje, co jest rzadkością, co jest bardziej popularne. Nie ma sensu promować na siłę produktów, które w obecnej chwili nie cieszą się powodzeniem, za to robić akcje promocyjne tam gdzie zauważalnie konsumenci częściej zaglądają. Jest sporo narzędzi do sprawdzania najbardziej popularnych produktów na naszym sklepie. Można wówczas też zweryfikować jak wygląda sytuacja z asortymentem, czy większość cieszy się powodzeniem czy tylko pojedyncze produkty. Warto też śledzić ruchy ze strony konkurencji.

Warto nadmienić, że w przypadku reklam, kampanii na facebooku, niezwykle ważne jest żeby strona żyła. Nie ma nic gorszego niż klient odwiedzający stronę sklepu, w którym ostatnie posty pochodzą sprzed roku. Wtedy wrażenie odnosi się takie, jakoby firma nie istniała, lub działała bardzo biernie. Nie wpływa to korzystnie na dobrą renomę sklepu, a co za tym idzie na promocję i zakupy od klientów.

 

Fot.: https://unsplash.com/photos/Imc-IoZDMXc



Zobacz również

Oszczędności w firmie – sposoby na redukcję kosztów

Wiele firm boryka się z problemami wydatków, właściciele muszą wprowadzać oszczędności. Jednak oszczędności to tak naprawdę nie tylko wydatki ale i rozwój firmy. Często sami pracownicy patrzą przychylnie na optymalizację kosztów, dzięki wdrożeniu automatyzacji procesów, zrealizowanych jest więcej zadań a pracownik może liczyć na realne profity.

Jak pisać maile służbowe - proste zasady pisania maili w pracy

Wiadomości, które wysyłamy w celach służbowych, powinny zawierać właściwy adres. Nie chodzi tutaj o odbiorcę, bo to jest najważniejsze – w końcu wiadomość musi dotrzeć poprawnie w odpowiednie miejsce, ale istotny jest nasz właściwy adres e-maila. Powinna być to służbowa skrzynka, a w nazwie imię i nazwisko.

Motywowanie pracowników - jak skutecznie to robić ?

Produkt w sieci reklamować można na różne sposoby. Z resztą samo założenie sklepu internetowego wydaje się proste i dostępne dla każdego. Skoro wielu z nas korzysta podczas zakupów z oferty sklepów online, można by założyć, że sprzedaż w internecie idzie gładko. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna, a problemy w sprzedaży online zdarzają się często. Pomimo że sam sklep jest skonstruowany poprawnie i zbudowany w pełni profesjonalnie, produkty mogą nie trafiać do odbiorców lub ich widoczność w sieci może być zbyt mała.

Jak napisać wezwanie do zapłaty - prosty przykład

Wezwanie do zapłaty to narzędzie tzw. miękkiej windykacji oraz sposób polubownego załatwienia sprawy z dłużnikiem. Jest to wymóg aby wystąpić na ścieżkę sądową. Zdarza się, że mamy do czynienia z nierzetelnym kontrahentem i musimy odzyskać swoją należność. Takie wezwanie powinno spełniać kilka funkcji. Przede wszystkim należy poinformować o istniejącym zobowiązaniu oraz jego wysokości. Trzeba też ustanowić termin na uregulowanie należności, a także poinformować o konsekwencjach, wynikających z przekroczonego terminu

Struktura biznesplanu: z czego powinien składać się biznesplan?

Biznesplan to swego rodzaju dokument sporządzany przy ubieganiu się o wszelkiego rodzaju dofinansowania. Powinien zawierać rzeczowe dane. Struktura biznesplanu głównie zależy od wielkości firmy, oraz tego w jakim celu jest sporządzany. Przed przygotowaniem biznesplanu, warto byłoby ustalić jego składowe. Nie ma szczególnych wytycznych z czego ma się składać, jednak podstawowe informacje powinny być zawarte w każdym typowym biznesplanie.

Poszukuję inwestora – jak nie dać się oszukać

Niezliczona ilość ogłoszeń o treści poszukuję inwestora znajduje się na specjalistycznych stronach internetowych, oferujących swoim użytkownikom możliwość kontaktowania dwóch stron w biznesowych wzajemnościach. Poszukuję inwestora, tak brzmi ich zasadniczy wątek, nie dziwi to nikogo ponieważ, inwestorzy z kapitałem stanowią nierzadko jedyną dostępną alternatywę dla upadających firm i ich właścicieli. Tych ostatnich zwyczajnie nie stać na kredyty...

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2021 Progres Solution
Projekt i wykonanie: MEETMEDIA